Artykuły

Jak nie jeść słodyczy (albo jeść mniej)?

Żyjemy w świecie, w którym wygląd zewnętrzny ma olbrzymie znaczenie. Na każdym kroku jesteśmy bombardowani informacjami o zdrowym stylu życiu, superfoods i zaletach ćwiczeń fizycznych. Dodatkowo przed latem pojawiają się reklamy cudownych środków na odchudzanie, albo zabiegów likwidujących niechciany tłuszcz, a słowo dieta prawie wyskakuje nam z lodówki.

Małymi krokami do celu

Każdy z nas chciałby cieszyć się doskonałym zdrowiem do późnej starości, często więc zastanawiamy się co zrobić, żeby taki stan osiągnąć. Wszechobecny zalew, często sprzecznych informacji odnośnie tego, co jeść, a czego bezwzględnie unikać nie pomaga w podjęciu właściwej decyzji.

Na początek dobrze jest ograniczyć produkty, które nam szkodzą i zastąpić je zdrowymi odpowiednikami. Pierwszym krokiem do zdrowszego życia będzie zmniejszenie ilości spożywanego cukru. Najwięcej cukru i jego innych szkodliwych zamienników, jak syrop glukozowo- fruktozowy, czy słodziki, znajdziemy w mocno przetworzonym jedzeniu.

Detoks cukrowy

Jak nie jeść słodyczyWarto więc zrezygnować zupełnie z kupowanych w supermarkecie: ciastek, wafelków, cukierków, batoników i innych tego typu słodyczy. Bardzo dużo cukru zawierają również soki i nektary oraz napoje. Je także lepiej skreślić z naszej diety.

Nie wszyscy jednak wiedzą, że syrop glukozowo- fruktozowy i cukier dodawane są także do innych wysoko przetworzonych produktów jak: sosy i dania w proszku, keczupy, jogurty smakowe, musli, dżemy, a nawet wędliny!

Warto więc czytać etykiety przed zakupem i nie wrzucać do koszyka jedzenia, w którym cukier w składzie jest na jednym z trzech pierwszych miejsc albo jest go więcej niż 10 g na 100 g produktu.

Przyzwyczajenie się do zmiany podobno trwa 21 dni, a później jest już łatwiej. Organizm wbrew pozorom szybko przyzwyczaja się do nowych smaków, trzeba tylko dać mu szansę. Zrezygnujmy więc na trzy tygodnie ze słodzenia herbaty i kawy, nie kupujmy wspomnianych wyżej produktów i napojów, ograniczmy też ilość spożywanych owoców świeżych i suszonych.

Co w zamian

W tym czasie pijmy więcej wody z miętą i cytryną, wysypiajmy się, chodźmy na spacery i więcej się ruszajmy. Do codziennej diety włączmy dużo warzyw, szczególnie świeżych i sezonowych oraz starajmy się jeść produkty jak najmniej przetworzone.

W internecie można też znaleźć bardzo dużo przepisów na smaczne i proste desery bez cukru, warto poeksperymentować, ale nie przesadzać z ilością. Stopniowo nasz organizm odzwyczai się od słodkiego smaku, samopoczucie znacząco się poprawi, a to, co dotąd bardzo lubiliśmy będzie nam się wydawało przesłodzone, mdłe i odrzucające.

Mogą nam także minąć bóle głowy i migreny, ciało nie będzie gromadziło dużej ilości wody, jak wcześniej, u kobiet zminimalizują się objawy PMS i bóle menstruacyjne, a na skórze będzie pojawiało buy phentermine się mniej niedoskonałości. Długookresowo dieta bezcukrowa zmniejszy szybkość starzenia się organizmu oraz prawdopodobieństwo zachorowania na choroby cywilizacyjne tj. rak, cukrzyca, schorzenia układu krążenia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *