Artykuły

Jak nie jeść słodyczy (albo jeść mniej)?

Żyjemy w świecie, w którym wygląd zewnętrzny ma olbrzymie znaczenie. Na każdym kroku jesteśmy bombardowani informacjami o zdrowym stylu życiu, superfoods i zaletach ćwiczeń fizycznych. Dodatkowo przed latem pojawiają się reklamy cudownych środków na odchudzanie, albo zabiegów likwidujących niechciany tłuszcz, a słowo dieta prawie wyskakuje nam z lodówki.

Małymi krokami do celu

Każdy z nas chciałby cieszyć się doskonałym zdrowiem do późnej starości, często więc zastanawiamy się co zrobić, żeby taki stan osiągnąć. Wszechobecny zalew, często sprzecznych informacji odnośnie tego, co jeść, a czego bezwzględnie unikać nie pomaga w podjęciu właściwej decyzji.

Na początek dobrze jest ograniczyć produkty, które nam szkodzą i zastąpić je zdrowymi odpowiednikami. Pierwszym krokiem do zdrowszego życia będzie zmniejszenie ilości spożywanego cukru. Najwięcej cukru i jego innych szkodliwych zamienników, jak syrop glukozowo- fruktozowy, czy słodziki, znajdziemy w mocno przetworzonym jedzeniu.

Detoks cukrowy

Jak nie jeść słodyczyWarto więc zrezygnować zupełnie z kupowanych w supermarkecie: ciastek, wafelków, cukierków, batoników i innych tego typu słodyczy. Bardzo dużo cukru zawierają również soki i nektary oraz napoje. Je także lepiej skreślić z naszej diety.

Nie wszyscy jednak wiedzą, że syrop glukozowo- fruktozowy i cukier dodawane są także do innych wysoko przetworzonych produktów jak: sosy i dania w proszku, keczupy, jogurty smakowe, musli, dżemy, a nawet wędliny!

Warto więc czytać etykiety przed zakupem i nie wrzucać do koszyka jedzenia, w którym cukier w składzie jest na jednym z trzech pierwszych miejsc albo jest go więcej niż 10 g na 100 g produktu.

Przyzwyczajenie się do zmiany podobno trwa 21 dni, a później jest już łatwiej. Organizm wbrew pozorom szybko przyzwyczaja się do nowych smaków, trzeba tylko dać mu szansę. Zrezygnujmy więc na trzy tygodnie ze słodzenia herbaty i kawy, nie kupujmy wspomnianych wyżej produktów i napojów, ograniczmy też ilość spożywanych owoców świeżych i suszonych.

Co w zamian

W tym czasie pijmy więcej wody z miętą i cytryną, wysypiajmy się, chodźmy na spacery i więcej się ruszajmy. Do codziennej diety włączmy dużo warzyw, szczególnie świeżych i sezonowych oraz starajmy się jeść produkty jak najmniej przetworzone.

W internecie można też znaleźć bardzo dużo przepisów na smaczne i proste desery bez cukru, warto poeksperymentować, ale nie przesadzać z ilością. Stopniowo nasz organizm odzwyczai się od słodkiego smaku, samopoczucie znacząco się poprawi, a to, co dotąd bardzo lubiliśmy będzie nam się wydawało przesłodzone, mdłe i odrzucające.

Mogą nam także minąć bóle głowy i migreny, ciało nie będzie gromadziło dużej ilości wody, jak wcześniej, u kobiet zminimalizują się objawy PMS i bóle menstruacyjne, a na skórze będzie pojawiało się mniej niedoskonałości. Długookresowo dieta bezcukrowa zmniejszy szybkość starzenia się organizmu oraz prawdopodobieństwo zachorowania na choroby cywilizacyjne tj. rak, cukrzyca, schorzenia układu krążenia.

Dodaj komentarz