Artykuły

Koniec z nadwagą

Niechciane kilogramy, których pozbyłaś się z takim trudem, po jakimś czasie są z Tobą z powrotem? Co gorsze, naprawdę tracisz już zapał i chęci, żeby znowu podjąć z nimi walkę? Pora na trochę teorii, dzięki której masz szanse schudnąć raz na zawsze. Niemożliwe? Przeczytaj i wciel nasze rady w życie. Efekt murowany.

Dlaczego one ciągle wracają?

W większości przypadków winną efektu jo-jo jest niestety sama odchudzająca się. Kilka kilogramów w dół, dwa centymetry mniej w biodrach i w euforii zapominamy, o co w tym wszystkim naprawdę chodzi. Ruch i zdrowe posiłki to połowa sukcesu.

Ta druga, często trudniejsza, to zmiana trybu życia i sposobu myślenia. Nawet jeśli obecnie jesteś ulubioną klientką osiedlowej siłowni, gwarantujemy, że powrót na kanapę z paczką chipsów, szybko przyniesie rozpaczliwe skutki.

Zjedz coś

Kanapki na śniadanieNa śniadanie nie masz czasu, w pracy kawa za kawą i przegryziony w pośpiechu batonik albo bułka. Potem już za późno na obiad, więc kończy się na szybkiej kolacji. Następnego dnia znowu mała głodówka. Wprawdzie trochę słabo się czujesz, nie możesz na niczym się skoncentrować i znowu boli Cię głowa, ale to pewnie przez te zmiany pogody.

Skończ z takim myśleniem i zjedz porządne śniadanie, doby obiad i lekką kolację. Nie tylko poczujesz się w końcu lepiej, ale także dasz organizmowi szansę na włączenie przemiany materii. Kiedy nic nie jesz, uzyskujesz dokładnie odwrotny efekt. Organizm zamiast spalać, robi zapasy, bo nie wie, kiedy dostanie następny posiłek. Proste, a jednak ciągle o tym zapominamy.

Ruchy proste i ruchy złożone

Dwa razy w tygodniu biegasz na zumbę, a w piątek łatwiej spotkać cię na basenie niż w barze przy drinku. Uważasz się za aktywną osobę, a mimo tego spadek wagi nie jest zbyt spektakularny? Po pierwsze, zastanów się czy na pewno dobrze dobrałaś stopień wysiłku. Po drugie, uzbrój się w cierpliwość. To co robisz teraz, nawet jeśli nie widać efektów natychmiast, już niebawem zaprocentuje.

Często zapominamy też o całkowitym bilansie energetycznym. Co z tego jeśli spalisz nawet kilkaset kalorii, jeśli przez resztę czasu siedzisz za biurkiem i w samochodzie? Nasza codzienna „ruchliwość” ma duże znaczenie w procesie chudnięcia. Nawet mały spacer przy każdej okazji czy zamiana windy na schody może bardzo przysłużyć się Twojej diecie.

Małe sztuczki, wielkie rezultaty

Wykorzystaj też stare, sprawdzone sposoby. Pij dużo niegazowanej wody mineralnej, wybieraj produkty bogate w błonnik oraz takie, które podkręcą Twój metabolizm. Jeśli czujesz się osłabiona, sięgnij po suplement diety albo preparat wspomagający odchudzanie.

Nie zapomnij też o kontrolowaniu podstępów, ale nie częściej niż raz na tydzień, a także o małych nagrodach. Twoja nowa figura będzie przecież potrzebować sukienki w mniejszym rozmiarze, prawda? Powodzenia!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *