Artykuły

Pyszne i zdrowe placuszki owsiane

O tym, że warto jeść płatki owsiane wiedzą wszyscy. Zawierają one sporo witamin, składników mineralnych oraz błonnika, który wspomaga odchudzanie poprzez zmniejszenie uczucia głodu i skutecznie obniża cholesterol.

Warto także dodać, że płatki owsiane zawierają sporo niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych, oraz zapewniają większą sprawność fizyczną i wytrzymałość, dlatego też chętnie sięgają po nie sportowcy.

Płatki owsiane na odchudzaniePłatki owsiane zazwyczaj jada się na śniadanie, jednak coraz częściej sięgamy po nie chcąc coś przekąsić. Wówczas staramy się aby forma w jakiej występuje nasza przekąska była jak najbardziej atrakcyjna.

Ciekawą alternatywą wydają się więc placuszki owsiane, które możemy spokojnie zajadać o każdej porze dnia. Trudno też się znudzić naszymi placuszkami, ponieważ jeśli chodzi o dodatki to mamy duże pole manewru, gdyż możemy do nich dodać niemal wszystko: dowolny owoc, siemię lniane, owoce suszone, cynamon, odrobina miodu, a nawet kawałki czekolady, jeśli już naprawdę nie możemy bez niej żyć.

Do stałych składników należą oczywiście płatki owsiane (1 szklanka), które należy połączyć z 1 szklanką mleka/jogurtu naturalnego/kefiru/maślanki i odstawić do „napęcznienia” na co najmniej pół godziny (jeśli używamy nabiału innego niż mleko warto dodać odrobinę wody).

Po odpowiednim czasie do płatków należy dodać pół szklanki mąki, jedno jajką, a następnie posłużyć się własną inwencją twórczą i dodać coś na co mamy ochotę.

Wszystkie składniki oczywiście starannie mieszamy aż do uzyskania kleistej masy, z której naskiedy następnie z pomocą łyżki formujemy nasze placuszki wykładając je bezpośrednio na rozgrzaną patelnię. Do smażenia staramy się nie używać tłuszczu, jeśli jednak placuszki ewidentnie przywierają do patelni można go odrobinę dodać.

Jak wiemy, owoce mają w sobie sporo cukrów prostych i mają wysoki indeks glikemiczny, dlatego nieodpowiednie wydaje się ich jedzenie w godzinach wieczornych. Jednak ze względu na to, że w naszych placuszkach znajduje się również nabiał, możemy je jeść kiedy tylko mamy na nie ochotę.

Nabiał bowiem, w połączeniu z produktami o wysokim indeksie glikemicznym wpływa na jego obniżenie, zatem warto zapamiętać aby spożywając owoce przełamywać ich działanie przykładową łyżką jogurtu.

One Comment

  1. Banana rozgniatam i lacze z jajkiem. Platki owsiane i siemie lniane miele w mlynku do kawy i mieszam z pozostalymi skladnikami. Z tej porcji wychodza 3 sredniej wielkosci placuszki, ktorymi naprawde mozna sie dobrze najesc.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *